מה כבר אפשר לעשות עם חדר וחצי?

תמונה של סלון משולב עם חדר שינה כולל גם טלויזיה וארון בגדים מאיקאה

״אני לא מצליח להשכיר את הדירה שלי, היא רק חדר וחצי, ישנה ולא משופצת… את חושבת שיש מה לעשות עם זה?״

לפני קצת יותר מחצי שנה צלצל אליי אביב. הוא סיפר לי שיש לו דירה של חדר וחצי בחיפה שהוא כבר תקופה לא מצליח להשכיר, ושהשוכרים שמגיעים לא מספיק איכותיים. מצד שני הוא לא רוצה להשקיע עשרות אלפי שקלים בשיפוץ הדירה. הסברתי לו שהעמדת דירה (home staging) יכולה לעשות הבדל מאוד משמעותי בבית, גם אם הדירה שלך לא חדשה, גדולה או משופצת והיתרון המשמעותי הוא, שזה עולה הרבה פחות מאשר שיפוץ.

בעיניי, המטרה של העמדת הדירה היא לגרום לשוכר/ת שמגיע לראות את הדירה להרגיש בבית. זה מה שיגרום להם לרצות להישאר. הדרך לעשות את זה היא לעצב ולארגן את הדירה כך שהוא כבר יראה את עצמו גר בתוכה ושיהיה לו ברור מה התפקיד והשימושים של כל חלק בבית. כשהשוכר הפוטנציאלי נכנס וכבר יכול לדמיין איך הוא שם את הבגדים שלו בארון, יושב על הספה ורואה טלוויזיה או מבשל במטבח, תהליך ההשכרה הופך להרבה יותר קל ומהיר.

ביקשתי מאביב שישלח לי תמונות של הדירה. ראיתי שאכן זאת לא דירה גדולה ולא חדשה אבל יש לה הרבה פוטנציאל ורק צריך להוציא אותו החוצה. היה לי ברור למה הוא לא הצליח להשכיר אותה עד עכשיו. הדירה הרגישה יותר כמו משרד או קליניקה מאשר בית. במטבח בקושי היה שיש, או מקום לכלים, לא היה מקום ייעודי לכיריים, לתנור ואפילו לא למיקרו. השירותים היו ורודים ועצובים, בקושי הייתה מראה מעל הכיור ובטח שלא אחסון. בחדר השינה נשארו רהיטים ישנים וחצי החדר היה ממש מבוזבז כחדר ארונות. האתגר שלי היה לגרום לה להיראות הרבה יותר ביתית ונעימה למגורים.

צילום: אביב פרנקו
צילום: אביב פרנקו
צילום: אביב פרנקו

אומנם המטבח לא היה כל כך ״מטבחי״ אבל די בקלות יכולנו להפוך אותו למטבח חמוד ומזמין. הוספנו עגלת מטבח של איקאה וכיריים חשמליים. עגלה מוסיפה עוד משטח עבודה ואחסון וגם ניתן להזיז אותה כדי לפתוח את הארון שמתחת לכיור. הוצאנו את המקרר ממרפסת השירות והכנסנו אותו למטבח ומיד החלל הרגיש הרבה יותר ״מטבחי״. שטיח, מגבת, בקבוק לסבון, עציץ קטן וצנצנות לקפה והמטבח הפך מיד להרבה יותר מזמין.

צילום: אביב פרנקו
צילום: אביב פרנקו

בשירותים החלפנו את האסלה הוורודה כי היא כבר הייתה ישנה מאוד. הוספנו ארונית עם מראה שנותנת מענה לצורך באחסון. את חדר הארונות הפכנו לחדר עבודה. אם כבר יש חדר וחצי כדאי לתת לחצי חדר פונקציה משלו כדי להדגיש את היתרונות שלו. הצבנו שם שולחן וכסא שפונים החוצה אל מול החלון ופתאום החצי חדר הקטן והמוזנח, הפך למקום הכי נעים בדירה. הוספנו גם מנורת שולחן, מנורת תקרה וקצת אקססוריז והחצי חדר היה מושלם.

צילום: אביב פרנקו
צילום: אביב פרנקו

הפיכת חצי חדר למשרד מיד מעצימה את הערך שהדירה נותנת. זה אומר שיש בדירה מקום ייעודי שבו השוכר יכול לעבוד או ללמוד בשקט. מושלם לסטודנטים. בחלל המרכזי הוספנו ארון בגדים שיש לו גם שידת טלויזיה תואמת כדי שלא יהייה מאוד בולט ומפריע שהם אחד ליד השני. הוספנו גם ספה ושידת צד מיטה שמתפקדת גם כשולחן צד לסלון. וכמובן הוספנו גם  שטיח, תמונות וכריות.

בשלב זה, אתם בטח תוהים מה היו התוצאות של כל התהליך שעשינו. אז אביב שיתף שאחרי העמדת הדירה, התחילו להגיע פניות הרבה יותר איכותיות. למעשה הוא יכל להרשות לעצמו להיות בררן ולבחור את הדייר שהכי התאים לו. בנוסף הוא העלה את שכר הדירה ביותר מ-10%. ככה זה כשמדגישים את היתרונות של הנכס, הביקוש שלו פשוט עולה.

צילום: אביב פרנקו
צילום: אביב פרנקו
צילום: אביב פרנקו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

 הספר הדיגיטלי

בית שעובד בשבילך

נושאים חמים

יש לך שאלה?

תפריט נגישות