הסדרה החדשה של נטפליקס The Parisian Agency או בעברית ״עסק משפחתי: בתי יוקרה״ עוסקת בסוכנות נדל״ן לעשירים. בניגוד לשאר הסדרות בנטפליקס שעוסקות בנדל״ן עילית מזווית אמריקאית מאוד, הסדרה הזו מתרחשת בפריז.
קצת קשה לקרוא לזה סדרה יש לה בינתיים רק 5 פרקים אבל עדיין את חייבת לראות את זה… זה פשוט ממכר!! אני ראיתי אותה כבר פעמיים. הנה 5 סיבות שבגללן ממש כדאי לך לצפות בסדרה.
1. המשפחה – סוכנות הנדל״ן הפריזאית הזאת מורכבת ממשפחה צרפתית ממוצעת שסללה לאט ובקפדנות את הדרך לסצנת הנדל״ן המאוד אקסקלוסיבית בפריז. משפחת קרץ: אוליבייה האבא, סנדרין האמא, הבן הבכור מרטן, אחריו ולנטין, לואי והצעיר רפאל שעדיין בבית הספר התיכון. חיי המשפחה מעורבבים עם העסק. נכון שהדרמה המשפחתית לא מסעירה כמו בריאליטי אמריקאי אבל זה כל היופי בעייני. הם כל כך אמיתיים, בוטים ומעודנים יותר בו זמנית. מרתק לראות איך משפחה מנהלת את העסק שלהם מהסלון ובאותה שיחה הם מדברים גם על סגירת עסקה וגם על מי יעשה בייביסיטר בערב, כי משפחה זה לגמרי עסק ובמקביל בתקופתנו נדיר שמשפחה יכולה להיות כל כך קרובה כל הזמן. הם כאלה כיפים, היה כיף לראות אותם רושמים את הסבתא לאתר הכרויות, היה כיף לחגוג איתם את החתונה של מרטן ואיב אחרי שיש להם כבר שני ילדים ביחד ואת יום ההולדת הפתעה לאוליבייה.
2. השילוב המושלם בין תוכנית ריאליטי לפריז – בתחילת הקורונה נטפליקס הוציאו את אמילי בפריז. זאת הייתה סדרה בינונית לגמרי בעייני, אולי כי העלילה סופרה מנקודת המבט של בחורה אמריקאית מה שמיד שיטח את כל העומק שיש בפריז. בנטפליקס יש גם מבחר רחב של תוכניות ריאליטי אמריקאיות על נדלן לעשירים, בחמשת הפרקים האלה יש כל כך הרבה תוכן, רגש, אותנטיות וסטייל שאין בכל סדרות הנדל״ן האמריקאיות ביחד. בקיצור, בדיוק בזמן לווקאנס (vacances) את יכולה לקפוץ לצרפת בלי בדיקות קורונה.
3. הנכסים – בתוכנית מוצג מגוון גדול של נכסים מתקופות וסגנונות שונים, מטירות שנבנו בימי הביניים, דרך בתים בסגנון אוסמן, ארט דקו ועד בנייה מודרנית. בפריז יש חוקים שמגנים על בנייה תקופתית. בעיצוב הפנים רואים בעקביות שילובים של סגנונות מכל התקופות. הם שוחים בסגנון האקלקטי – שילוב של סגנונות עיצוב שונים, ויודעים איך לעשות מיקס ומאצ׳ – להציב פריטים יוקרתיים לצד פריטים זולים. לדוגמא – אם תסתכלי טוב, תוכלי לזהות בדירות המשפחה רהיטים מאיקאה שמשולבים עם ריהוט יקר ואיכותי יותר.
4. הסטייל – אומנם זאת סדרת טלוויזיה שעוסקת בנדל״ן אבל אי אפשר, פשוט אי אפשר לא להתייחס לבגדים שלהם. נכון שזאת סדרת טלויזיה אבל אני חושבת שהאאוטפיטים שלהם לא נבחרו במיוחד אלא זה פשוט מי שהם. זה מטורף לראות שגם סבתא בת 90 יכולה ללבוש מעיל עור ולהראות מעולה, לא פחות מפליא בעייני לראות את סנדרין, האמא נראית מעולה בחולצת טישרט מודפסת עם בלייזר מקושט והקעקועים שלה, מדהים. הגברים במשפחה תמיד נראים מעולה, חולצה בפנים או בחוץ עם או בלי ג׳קט, מוקסין או סניקרס, פשוט מעולה. גם הלקוחות לבושים תמיד בסטייל פשוט לא נתפס בעייני שזה מובנה במיומנויות הבסיסיות שלהם להתלבש כל כך יפה. והתספורות, בואו נדבר על התספורות, הן כל כך טבעיות וכל כך מחמיאות. אותי זה מרתק!
5. הבחירות של הלקוחות – נהנתי מאוד לראות את הלקוחות והשיקולים שלהם. לדוגמא זוג שמחפש בית באיביזה בוחר דווקא בבית הזול ״יחסית״ שמעוצב בסגנון ברברי ומרגיש להם כמו בית ולא בבית המודרני המרשים עם הנוף לים. היה מרתק לראות שהם נרתעו מעיצוב מודרני והעדיפו באופן עקבי בתים שעל אף גודלם הרגישו ״כמו בית״. בנוסף, היה מדהים לראות איך בפרק האחרון אבא שמציעים לו דירות מהיפות ביותר פוסל אותן אחת אחת כי הוא רוצה משהו שיתאים לילדים שלו על מנת שהם ירגישו בנוח ולא כל הזמן יחיו בפחד להרוס ולקלקל.
החסרון היחיד של הסדרה הזו הוא שהיא נגמרת ממש מהר… אני מאוד מקווה שיהיו עוד הרבה עונות ובקרוב. נדיר שיש סדרת טלוויזיה שאני נהנית ממנה כל כך. סקרנית לשמוע אם אהבת 🙂
תמונה ראשית: unsplash