״הייתי בטוחה שאני אצא מהפגישה עם רשימת קניות לאיקאה״

סלון אחרי ארגון, ספות שולחן סלון ווכוננית ספרים

״הייתי בטוחה שאני אצא מהפגישה עם רשימת קניות לאיקאה״ אמרה לי ל׳ בסוף הפגישה שלנו.
בתחילת הפגישה היא אמרה לי שהסלון ממש לא נעים להם, ושאין מקום לדברים ושכל הזמן היא צריכה לסדר.
אז בכמה החלטות אסטרטגיות הפכנו את כל הסלון. הזזנו את הספה, כוננית הספרים והכוורות וקיבלנו סלון חדש לחלוטין.
כשאנחנו נתקלות במצוקה בבית בין אם זה אחסון ובין אם זה תחושה לא נעימה בחלל אנחנו מניחות מיד שאנחנו צריכות לשפוך כסף על הבעיה כדי לשנות את המצב ולפטור את הבעיה. אני רוצה להציע שזה לא הפתרון.
בהרבה מקרים יש בבית את רוב מה שצריך כדי ליצור בית שיהיה לנו נעים ויעבוד בשבילנו. כל מה שחסר זה להכיר את העקרונות הנכונים לארגון הבית.

קיר הטלויזיה לפני
קיר הטלויזיה אחרי

בתהליכים שאני מעבירה אנחנו אף פעם לא מתחילות בלקנות רהיטים, אקססוריז ואפילו לא פתרונות אחסון. נקודת המוצא היא שיש לכן בבית אוצרות שאתן לא מודעות לקיומם ודבר ראשון שאנחנו רוצות לעשות זה ללמוד להעריך את האוצרות האלה. הבית עצמו הוא אוצר. אנחנו רוצות ללמוד להקשיב לבית, לחדרים. מה הם מאפשרים לנו, מה הצרכים שלהם. אנחנו רוצות להכיר איזה פתרון אחסון מתאים לאילו חפצים מה ההרגלים שלנו ומה חשוב לנו להרגיש בבית.

הסלון לפני
הסלון אחרי

אחרי שברור לנו מה הבית מבקש, איזה מפתרונות האחסון שיש לנו מתאימים לאיזה חפצים, ומה הצרכים שלנו מהבית ומהאחסון רק אז אנחנו נעשה השלמות של פתרונות או קישוט או ריהוט שחסר לנו.

ההערכה שלנו לבית שלנו לרוב היא פחות ממה שמגיע לו.
אני פה להזכיר לכן שזה לא מובן מאליו שיש לך בית ושיש בו חפצים ופתרונות אחסון ורהיטים וכל הכבוד לך על כל ההחלטות שקיבלת שהובילו אותך עד לנקודה הזו. ועכשיו כשאת מרגישה את המועקה מהמצב זה גם מדהים כי את כל כך קרובה לשינוי המיוחל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

 הספר הדיגיטלי

בית שעובד בשבילך

נושאים חמים

יש לך שאלה?

תפריט נגישות