שיטת המעגלים לארגון הבית

ביום יום העמוס שלנו, אנחנו מוצאות את עצמנו הרבה פעמים במערבולת של מטלות, חובות ודאגות, ואנחנו שוכחות את הדבר הכי חשוב – את עצמנו.
בעידן שבו הדרישות החברתיות, המקצועיות והמשפחתיות הולכות וגדלות, קשה להכיל את הכל וגם למצוא פניות לטפל בבית ואם כבר פינינו זמן להתעסק בבית זה לרוב יהיה בחללים הציבוריים, אלה שאורחים רואים כשהם נכנסים אלינו הביתה.
בנוסף לזה, בהרבה מקרים אנחנו מרגישות אשמה כשאנחנו מקדישות לעצמנו זמן וכסף ומעדיפות להשקיע אותם בילדים אז החדרים של הילדים יגיעו מקום שני והארון שלנו בחדר שינה יקבל עדיפות אחרונה.
אך האמת היא שזו טעות.

בפילוסופיה הסינית מדברים על החיים שלנו במעגלים.
מכירה?
זה קצת מסורבל אני אנסה להסביר.
החיים שלנו מורכבים ממעגלים, לכל מעגל חיצוני יש מעגלים פנימיים.
לדוגמא, מדינה – קהילה – משפחה – יחיד
אם יש בעיה במעגל החיצוני צריך להכנס מעגל אחד פנימה כדי לחפש את שורש הבעיה.
לפעמים צריך להכנס כמה מעגלים פנימה עד שמוצאים אותה.


גם בארגון הבית זה עובד במעגלים

אם יש לנו בעיה במעגל החיצוני שאנחנו לא מצליחות לפתור אז צריך להכנס פנימה עמוק יותר.
את מנסה לפתור את הבלאגן בבית על ידי זה שאת מסדרת שוב ושוב ושוב את הסלון את לא תגיעי לפתרון מיטבי שיחזיק זמן. כדאי להכנס מעגל אחד פנימה לחדרים הפרטיים אולי הבעיה שם. אם כבר נכנסת מעגל אחד פנימה ומנסה להתמודד עם החדרים של המשפחה וזה עדיין לא עובד סימן שצריך להכנס עוד מעגל אחד פנימה לחדר שלך ועוד יותר משמעותי לארון שלך. הגרעין של הבעיה הזו, המעגל הפנימי הוא שאת לא יודעת לארגן לעצמך את הארון. לפעמים הבעיה במעגלים החיצוניים (הבלאגן בבית) מתחילה מהארון שלנו.
ברגע שאת תדעי לארגן לעצמך את הארון יהיו לזה אדוות וגלים שיצאו החוצה גם למעגל של המשפחה וגם למרחב הציבורי.



איך ארגון הארון קשור לשאר המעגלים?
1. כשאת קמה בבוקר לארון מאורגן ומוצאת בדיוק מה שרצית ללבוש אוטומטית את מרגישה יותר טוב, את יותר סבלנית עם הילדים, רגועה יותר בעבודה וחיובית יותר בסביבת המשפחה. זה גורם לנו להרגיש  שאנחנו בשליטה ואנחנו מנהלות את החיים במקום שהם ינהלו אותנו. וזה משפיע על עוד היבטים בחיים.
2. את יכולה להשתמש במיומנות שלך לארגן גם את הארונות האחרים בבית וגם את הארונות של הילדים. זאת מיומנות שתוכלי ליישם אותה גם בכל דירה שתעברי.
3. את יכולה ללמד את הילדים את המיומנות המשמעותית של ארגון הארון, זו מתנה נהדרת שאת יכולה להעניק לבני המשפחה שלך – היכולת לראות אתכם חיים חיים מאורגנים, בריאים ומאושרים.

לפרטים על אתגר ארגון הארון לחצי כאן

    שירי פופינס דולב

    מחברת הספר "בית שעובד בשבילך", מרצה ומלווה תהליכים לארגון הבית.
    איקאה הוא המקום השמח שלי, אני חנונית של פתרונות אחסון ומכורה לפרוייקטים של DIY. המטרה שלי? ללמד אותך איך ליצור לעצמך בית שאת לא צריכה לסדר (את יכולה אם בא ממש לך)

    אהבת? מוזמנת לשתף!

    תגובה אחת

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי יעניין אותך גם...

    חיפוש!

    איזה נושא מעניין אותך היום?

    הספר הדיגיטלי

    בית שעובד בשבילך

    נושאים חמים

    אישה עם ספר על הראש - במה את מאמינה
    ארגון ועיצוב

    במה את מאמינה?

    לגדול בעולם הזה אומר שאנחנו מתחנכות על ערכים שמישהו שהיה משמעותי בחיינו מאמין בהם.לחיות בחיים האלה אומר שאנשים מסתכלים עלינו

    קרא עוד »

    יש לך שאלה?

    תפריט נגישות