ווישליסט מאי – קטורות

קופלרה עם גחל וקטורות על שולחן עץ

אם להתוודות זה לא הפוסט שתכננתי לכתוב השבוע. רציתי לכתוב לך כהרגלי על פתרונות אחסון ואולי לשתף אותך בפינה חדשה שעומדת לעלות בקרוב. אבל אז התחילו אזעקות, ריצות לממ״ד וכמעט גייסו את זוהר למילואים והבנתי שאפילו לי כבר אין יכולת לדבר על ארגון הבית עכשיו כשכל המדינה בוערת.

בגלל זה החלטתי להקדיש את הווישליסט הזה לדבר היחיד שצריך לבעור וזה הקטורות אצלנו בבית.

את הקטורות של סול גיליתי לפני כמה שנים ומאז הן דולקות אצלנו קבוע בבית. אם תשאלי אותי, הקטורות האלו יכולות לעשות הבדל גדול באנרגיה בתחושה ובהתנהלות שלנו בבית. אני אוהבת להשתמש בהן כל הזמן ועל אחת כמה וכמה בתקופה כזאת. הסבר נרחב על איך עושים טיהור בבית כדי לנקות אותו מאנרגיות שליליות ולהכניס שמחה, איזון רוגע וכיף את יכול למצוא בפוסט שבו אירחתי את דניאל סולימני מנכ״לית קטורות סול.

אספתי לווישליסט של החודש את 10 סוגי הקטורות האהובות עליי בתקווה שהן יכניסו גם אלייך הביתה קצת רוגע ושלווה. הקטורות מתחלקות לכמה סוגים, קטורות לטיהור, קטורות אדמה ובשמים לאיזון, שלבתי כאן מכל הסוגים. כדי להקטיר כדאי להצטייד גם בכלי מבודד חום, גחלים בלי חור ומלקחיים. מזכירה לך כבר שיש לך הטבה ברכישת קטורות, כל מה שאת צריכה לעשות זה להזין את קוד הקופון שירי10 באתר ותהני מ-10% הנחה.

שאב – היחידה מבין הקטורות שהיא מינרל ואיננה מוציאה ריח או עשן, אלא היא מבעבעת וסופחת לתוכה גורמים שליליים מאיתנו ומסביבתינו. בתום פעולתה היא מתקשה וכך בעצם מסתיים תהליך השאיבה. מראה את המצב הנוכחי. מתאימה גם לכאבים פיזיים ספציפיים ולמטפלים. מקורה בתרבויות העולם העתיק ובממלכות קדומות כגון פרס ומצרים. כדאי להניח על גחל חדש. 

חלבנה – ידועה גם בשם "יהודית" שמקורה מעץ האפרסמון המקראי. היא מסלקת ומנקה אנרגיות שליליות מהבית. היא מגיעה בגושים אבקתיים. מעלה עשן רב המנקה את הבית ואת האנרגיה שהצטברה. בזמן ההקטרה יש לה יכולות חיטוי, איפוס ואוורור. מחדירה ניקיון פנימי וגבוהה מבחינת רבדים רוחניים ופיזים. מומלצת לשימוש אחרי השאב. 

חלבנה // תמונה: קטורות סול

לבונה – מיוצרת על ידי ייבוש טבעי של נוזל השרף של עצי הלבונה. היא מגנה ומעניקה שלום בית, מאחדת את אנשי הבית, נותנת כוח והתחדשות ברמה הרוחנית. מקורה בחצי האי ערב, סומליה ואתיופיה. מחקר חדש גילה שלצמח השפעה בהפחתת חרדה ודיכאון באופן שטרם מוכר למדע. ידועה בתחום הקסמטיקה הטבעית, ארומתרפיה וצמחי מרפא. מרימה את האנרגיה ומתאמת תדרים. מפוגגת חרדות, מרחיבה ומעניקה תחוש של הגנה. זאת הקטורות שנגרמת לנו הכי מהר. היא מגיעה בשתי צורות, לבונה זכה ולבונה קלאסית 

לבונה זכה // תמונה: קטורות סול

מור – הקטורת הזו מופקת משרף עץ המור. מקורה באתיופיה ובתימן. מוזכר רבות בתנך. בתורה מופיע המור כבושם. המילה מור מקורה מר שהיפוכה הוא רם. היא מציינת את טעמה המר של הגלות והן את הגאולה. הראשון מבין הבשמים שבו קידשו את בית המקדש. במקדשים רבים השתמשו במור כמו גם ביוון וברומא העתיקה המור עצמו היה בושם יקר ונדיר. ריחו היה בעל תכונות משכרות. אפילו בית המקדש נבנה על הר המוריה על שם המור. כיום מייצרים ממנו גם בשמים, קרמים ושמנים. בזמן ההקטרה כוחה אנטי בקטריאלי. מעניקה התחדשות רוגע ושמחה. היא מגיעה בשישה צבעים. 

מור // תמונה: קטורות סול

פכור – קטורת המורכבת מתערובת של שרפים, זרעים ותבלינים שיחד מסייעים להרחקת השלילי, טיהור, הגנה ותחושת התחדשות. תערובת ייחודית ועשירה אשר מעניקה הגנה לבית ולנו. בעת ההקטרה קיימים לעיתים פצפוצים אשר מסלקים איתם את האנרגיה השלילית, מומלץ לשמור על מרחק מהגחל כאשר מקטירים אותה. 

תערובת פכור // תמונה: קטורות סול

מאמול – עובדת על איזון הבית והאיזון הפנימי. מחדשת את האנרגיה ומכניסה לחיים אנרגיה של שמחה. מפיץ ניחוח מתקתק של ניקיון ורעננות. מומלצת לשימוש יומי ולאחר טיהור הבית, לפני היציאה מהבית לפתוח את היום בשפע ושמחה.

מאמול לבן // תמונה: קטורות סול

זוהר – מעבר לזה שיש לה שם מושלם.. קטורת זוהר מריחה מעולה (עד שהיא מסיימת להשרף.. כדי להמנע מהריח השרוף מומלץ לשלב אותה עם שמן לבונה). זאת  קטורת אדמה שעוזרת בהנעה לעשייה, יציאה ממקום של תקיעות וחוסר מעש.

זוהר // תמונה: קטורות סול

האני מון – קטורת אדמה שעובדת על חיבור בין אישי, טובה לחיזוק קשר זוגי וקשר בין אישי, מסייעת לשמור על שלום ופיוס. מעניקה אנרגיה של תשוקה ואהבה. מומלצת במיוחד עכשיו כשצריך להגביר את אהבה. 

האני מון // תמונה: קטורות סול

כתר – הקטורת מושלמת הזו מופקת מסוכר, פרחי יסמין ולבנדר. מעניקה ניחוח קרמלי- מתקתק. עובדת על צ'אקרת הכתר והעין השלישית. מנקה אותן ואת ההילה ומזרימה התחדשות. משרה תחושת רוגע, בטחון ונחת ומחזקת את האינטואיציה והחיבור לאור האלוהי. 

קטורת כתר // תמונה: קטורות סול

שמן אמבר

השמן המהמם הזה משנה את אווירה מיד! מתאים גם למקרים שבהם יש צורך להמנע מעשן כמו נגיד בזמן לידה… או כשמנסים להשכיב ניובורן לישון. הריח העדין שלה משרה אווירה של רוגע ושלווה, מאזן את האנרגיה והופך את האנרגיה לנעימה ורגועה יותר שמשפרת את איכות השינה. את שמן האמבר מקטירים על מבער סבסטון, העשוי משיש בעבודת יד. תפקידו להקטיר את שמן הקטורת בשיטת ה״בישול האיטי״, כך שאינו שורף את השמן ומעניק ניחוחות עשירים, מעצימים וריחניים. מומלץ לשלב עם האמבר גם חתיכת לבונה זכה. 

שמן אמבר // תמונה: קטורות סול

שירי פופינס דולב

מחברת הספר "בית שעובד בשבילך", מרצה ומלווה תהליכים לארגון הבית.
איקאה הוא המקום השמח שלי, אני חנונית של פתרונות אחסון ומכורה לפרוייקטים של DIY. המטרה שלי? ללמד אותך איך ליצור לעצמך בית שאת לא צריכה לסדר (את יכולה אם בא ממש לך)

אהבת? מוזמנת לשתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש!

איזה נושא מעניין אותך היום?

הספר הדיגיטלי

בית שעובד בשבילך

נושאים חמים

אישה עם ספר על הראש - במה את מאמינה
ארגון ועיצוב

במה את מאמינה?

לגדול בעולם הזה אומר שאנחנו מתחנכות על ערכים שמישהו שהיה משמעותי בחיינו מאמין בהם.לחיות בחיים האלה אומר שאנשים מסתכלים עלינו

קרא עוד »

יש לך שאלה?

תפריט נגישות