החוק הראשון של ארגון הבית

מגהץ קיטור אנכי מגהץ וילון לבן

לפני כמה שבועות באחת מתוכניות הליווי שלי נפתחה שיחה על אחסון המגהץ וקרש הגיהוץ. אחת המשתתפות אמרה שהיא מגהצת בחדר השינה, אבל אין שם מקום אחסון לקרש ולמגהץ, אז היא שמה אותם במטבח ליד הארון שירות ואז זה מפריע להם גם במטבח. יכולנו להכנס לשיחה מעמיקה על איך מוצאים לקרש הגיהוץ מקום אחסון בחדר השינה איפה שהם משתמשים בו אבל רגע לפני שצללנו לדיון הזה שאלתי אותה: ״עם יד על הלב, פעם בכמה זמן את משתמשת בו?״ והיא אמרה ״בקושי…״

זה למעשה החוק הראשון של ארגון הבית. להסתכל על המצוי ולשחרר את הרצוי! נכון שמצופה מאיתנו להיות עקרות בית למופת ושכל הבגדים שלנו ושל כל בני הבית יהיו מגוהצים. אבל, תכל׳ס בימינו למי יש זמן ואנרגיה להתעסק עם זה.

אמנם הייתה לי לקוחה אחת שסיפרה לי שהיא מגהצת את כל הבגדים שלהם וגם את הפיג׳מות והמצעים ובגלל זה אין לה זמן לסדר את הבית, אבל חוץ ממנה לא נתקלתי בעוד לקוחות כאלה. שאר הלקוחות בעיקר מספרות לי שהן מתוסכלות כי הן לא יודעות איפה לשים את המגהץ והקרש.

אז במקום להתעקש על מה שצריך, אני ממליצה לך בחום פשוט לעבוד עם מה שעובד. במקרה של המגהץ והקרש, אם הם לא בשימוש ברוב הזמן אז אפשר לשים אותם במחסן או אפילו… לשחרר אותם מהבית באהבה ועם קצת יצירתיות, למצוא פתרונות אחרים.

למשל היום יש בגדים שהם אל קמט, שלא צריך לגהץ, אז אם מישהו בבית צריך חולצה מכופתרת מדי פעם אפשר לקנות כזו ויש גם את הפתרון המדליק שמצאתי לפני שנה וחצי ששחרר אותנו מהמגהץ והקרש שנקרא מגהץ קיטור ידני.

מגהץ קיטור ידני זה המצאה גאונית, שמאפשרת לך לגהץ בגדים בלי קרש ופי 2 יותר מהר. פשוט לוקחים את הבגד מהארון או מהכביסה, תולים על קולב, ומעבירים עליו את האדים שיוצאים מהמכשיר. שלמות!

כסא ימין לפני גיהוץ, כסא שמאל אחרי גיהוץ

אם זה לא מספיק אז הוא גם יכול לגהץ הרבה יותר מבגדים. אני משתמשת במגהץ קיטור הזה גם לטקסטיל בבית שרוב הסיכויים שבחיים לא הייתי מגהצת עם מגהץ רגיל והם פשוט היו נשארים מקומטים, כמו הכיסויים של הכסאות בפינות אוכל והוילונות והכיסויים של כריות הנוי שלנו.

ככה הצלחנו להשתחרר מקרש גיהוץ שיתפוס מלא מקום בבית, יסתובב ממקום למקום ויכער את החלל. אז בקיצור, אם משהו לא מסתדר לך בבית, לפני שאת רצה לקנות פתרונות אחסון, קודם כל תשאלי את עצמך אם את באמת צריכה את זה ואם את יכולה למצוא משהו אחר שיעשה את העבודה ויתפוס פחות מקום.

ואם גם לך נמאס מהקרש בבית את יכולה לרכוש את מגהץ הקיטור הידני לחצי כאן
(אם הקישור לא נפתח – נסי לפתוח את הקישור דרך האפליקציה של עלי אקספרס או דרך המחשב)

הוילון לפני גיהוץ
הוילון אחרי גיהוץ

שירי פופינס דולב

מחברת הספר "בית שעובד בשבילך", מרצה ומלווה תהליכים לארגון הבית.
איקאה הוא המקום השמח שלי, אני חנונית של פתרונות אחסון ומכורה לפרוייקטים של DIY. המטרה שלי? ללמד אותך איך ליצור לעצמך בית שאת לא צריכה לסדר (את יכולה אם בא ממש לך)

אהבת? מוזמנת לשתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש!

איזה נושא מעניין אותך היום?

הספר הדיגיטלי

בית שעובד בשבילך

נושאים חמים

אישה עם ספר על הראש - במה את מאמינה
ארגון ועיצוב

במה את מאמינה?

לגדול בעולם הזה אומר שאנחנו מתחנכות על ערכים שמישהו שהיה משמעותי בחיינו מאמין בהם.לחיות בחיים האלה אומר שאנשים מסתכלים עלינו

קרא עוד »

יש לך שאלה?

תפריט נגישות