האם אני השתניתי? ממש לא! אבל הבית שלי השתנה…

האם אני השתניתי? ממש לא! אבל הבית שלי השתנה...

כבר כמה שנים שאני כותבת לכן שיש דרך אחרת להתנהל בבית. שברירת המחדל שלנו היא תמיד לעבוד קשה בשביל הבית שלנו. לרדוף אחרי הבלגן ולסדר שוב ושוב, אבל עם הכלים הנכונים אפשר גם אחרת. יותר מכך שזה אפשרי, זה מגיע לך!

מגיע לך בית שעובד בשבילך, שמכיל אותך ורואה את הצרכים שלך ולא רק דורש ממך זמן ואנרגיה.

למרות זאת אני עדיין נתקלת בהרבה בנות שלא מאמינות לי שזה באמת אפשרי. כאלה שעדיין בטוחות שבשביל בית מסודר צריך לעבוד קשה כל הזמן. בגלל זה החלטתי שהפעם אני פשוט אשתף אותך במשהו מרגש ביותר שאחת הלקוחות שעשתה את הקורס שלי כתבה לי ממש לא מזמן. וכן, על הדרך קצת להרים לעצמי, מותר לי לא? אז זה מה שנויה שגיב (הסופרת המדהימה) כתבה על התהליך שעשתה:

במשוואה שלי יש כמה משתנים קבועים: אני אוהבת שהבית מסודר, אין לי זמן לסדר אותו, משעמם לי לסדר, אני לא טובה בעיצוב ובארגון הבית, האמת היא שאני יכולה לדלג מעל מכנסיים שזרוקים על הרצפה, אני לא אגרנית וגם לא קניינית- סתם משעמם לי למיין ולזרוק. אה- ויש לי בדירה שני שותפים, בני 4 ו 7.5, שיש להם צריכים משתנים, שהם לא מספיק גבוהים כדי להחזיר דברים למקום, אבל מתברר שעל אף שהם מספיק נמוכים לשים דברים בסל כביסה – הם לא עושים את זה. או כמו שאמר לי הבן הגדול שלי כשאמרתי לו להוריד מהשולחן והוא מצידו סרק במבטו את הבית- אמא, מה זה משנה? וככה אני מילדות, זה מה שיש, שעות נתקעת על המגירה שאמא אמרה לי למיין כי מצאתי שם מוחק בריח תות. כאמא, זה התחיל להפריע לי מהמון סיבות, אבל… זה היה בתחתית סדרי העדיפויות מכל בחינה.

ואז באה שירי.
במקרה נתקלתי במודעה לוובינר שלה. (במקרה? נו, חברה מיואשת ממני שלחה לי). וכבר בוובינר נפתחו לי העיניים. והראש. שהבית יעבוד בשבילי! רק צריך לעזור לו לעשות את זה. במפגש אחד, שירי הצליחה ל״עשות לי סדר״ קודם כל במובן של שפה, טרמינולוגיה. ואני, אישה של מילים, זה כבר עזר לי. יש הבדל בין בלאגן לפזרת. זה בסדר שיהיה מקום של בלאגן- רק שנגדיר אותו. בסוף הוובינר, אחרי שהרגשתי לראשונה כל כך לא נזופה, נרשמתי מיד למפגשי ההמשך האישיים בווצפ ובזום. למה? כי הרגשתי שיש פה הזדמנות לשנות מהותית תפישות שלי. הזדמנות באמת ללמוד. ששירי יכולה לתת לי כלים- כאלה שיעזרו לי לעזור לבית לעבוד בשבילי. וכל זאת: טא דאם! מבלי לשנות אותי כי אני מהממת.

תמונה: Photo by Patrick Perkins on Unsplash

לא אגזים אם אומר שעברתי תהליך. קודם כל של לקרוא לדברים בשם. לא רק במובן של כנות. גם. אבל גם שפה שעוזרת למיין את הבעיות בבית. בלאגן- אלה דברים שלא במקום. אז אפשר להחזיר. פזרת- אלה הדברים שאין להם מקום ונודדים ממקום למקום. חשובים? אז למצוא להם מקום. לא חשוב? לפח. נדל״ן חם- אלה מקומות יקרי ערך בבית- בגובה נכון, זמינים. האם נעשה בהם שימוש נכון? רמז: האהל שמשתמשים בו פעם בחצי שנה לא חייב להיות שם. וכן הלאה וכן הלאה.

והליווי של שירי… טוב, אני מודה שבחיים לא קיבלתי כזה שירות. שירות זו מילה מעליבה למה שקרה שם. קואוצינג? פסיכואנליזה? קורס ביזמות? שירי בטח תגיד שהיא רק ליוותה אותי בארגון הבית. אבל הבית הוא הכל. מצד אחד יש לה יכולת לקלוט ברגע את הבית, להעלות רעיונות יעילים ומדליקים לארגון מחודש, להבין את הפונקציות- ומצד שנע שירי קלטה ברגע אותי. הרגיעה את הפחדים, אפשרה לנסות, לא נבהלה מהבהלה שלי מהזזת השולחן, לא חששה מלהציע לי להזיז את המקרר, חיזקה אותי כשהחלפתי פלטה לשולחן. עזרה לי לנסח לעצמי במילים את הדינמיות של הבית. אף אחד לא מדבר על זה! הילדים גדלים. כל שנה שנתיים צריך לעשות הערכה מחודשת של ארגון הבית לצרכים החדשים. טוב, אולי דיברו על זה, לא איתי. לא הרגשתי שכואב לי, שאני מוותרת, שאני עושה משהו מנוגד לאופי שלי, לא הרגשתי שמנסים לחנך אותי. אמנם אני אמא, אבל הכי תינוקת. ושירי הובילה אותי בעדינות ובהתלהבות שנדרשת ליצור כמוני.

והזמינות- מה זה?! בחיים, וגם לי יש עסק, בחיים לא הייתי ככה זמינה לאנשים. זמינה, חייכנית, אדיבה, מקצועית. גם זה היה לי שיעור- נדמה לי ששירי יודעת שיותר יעיל, בארגון הזמן, זה לתת מענה מיידי ללקוחה מתלהבת, ולעזור לה לסיים את המבצע, מאשר לחזור אליה בשבוע הבא, ולהשאיר אותה עם המקרר באמצע המטבח בלי מקום ברור, ופרצוף מיואש.
עברו חדשיים.

האם אני השתניתי? ממש לא! אבל הבית שלי השתנה. הוא עובד בשבילי. בשביל הילדים שלי. הם עצמאיים יותר, לוקחים אחריות על מה שהם כן יכולים לסדר ולשים במקום. יותר נעים לי. אני לא יכולה להיות משהו שאני לא, אבל אני כן יכולה לארגן את הבית של באופן שיעבוד בשבילי, ומרגיש לי בית.
אני מרגישה שמנטרות, צורת חשיבה, כלים שקיבלתי משירי- ממשיכים להדהד בי ברגעים החשובים (כלומר הרגעים שאין לי כח לעשות כלום).״
טוב, אולי טיפה כן השתניתי.

לרכישת ״מי הרס את הקרקס״ ספר הילדים החדש והמומלץ של נויה (אנחנו קוראים אותו כל לילה)  לחצי כאן

להרשמה להדרכה האינטרנטית ״הנוסחה לבית שלא צריך לסדר״ לחצי כאן

תמונה ראשית: Photo by Patrick Perkins on Unsplash

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

 הספר הדיגיטלי

בית שעובד בשבילך

נושאים חמים

יש לך שאלה?

תפריט נגישות