דברים שלא סיפרו לי על הרטבת לילה (ראיון מיוחד)

מיטת ילדים מברזל, מצעים לבנים מקרמה ושלט מעץ על הקיר

כשמיכאל הגיע לגיל של גמילה מחיתולים, גיליתי נושא שאני לא מבינה בו כלום ושאנחנו צריכים ללמוד אותו מאפס.
במצבים כאלה אנחנו נוטים פחות לחפש עצות מהסביבה אלא להתייעץ עם אנשי מקצוע.
לכן פנינו ליונית שינטל, מומחית בנושא גמילה והרטבת לילה וגיליתי שממש כמו בארגון הבית גם כאן יש דברים שלא מספרים לנו. 

למשל, כמו שלימדו אותנו שבית יכול להיות מסודר רק אם נזרוק מלא דברים, אבל האמת היא שבית יהיה מסודר רק אם נלמד לארגן אותו כמו שצריך ובשביל לארגן בכלל לא צריך לזרוק דברים…
מסתבר שכך גם בעולם הגמילה והרטבת הלילה אצל ילדים, יש הרבה תפיסות שגויות שיוצרות סבל מתמשך אצל הילד וההורים וכשלומדים מה כן כדאי לעשות פתאום הכל מסתדר.
לא יכולתי לשמור את המידע הזה לעצמי ולכן הבאתי את יונית לראיון אצלי בבלוג. 

איך הגעת לתחום הזה? 

האמת שממש במקרה. הכל התחיל כשהמליצו לי להשאיר את הבת האמצעית שלי שנה נוספת בגן במקום להעלות אותה לכיתה א׳ בגלל בעיות התפתחותיות.
אני לא הסכמתי והחלטתי שאמצא דרך נוספת לעזור לבת שלי.
לקח לי שנה שלמה עד שדרך המלצה גיליתי שיטה שנקראת תרגילי מוח ®Brain Gym.
שיטה גאונית שמאפשרת דרך תרגילים פשוטים וקלים ליצור פריצת דרך.
למדתי את זה לעומק ואז השתמשתי בזה בשביל לקדם את הבת שלי והתוצאות דיברו בעד עצמן – מתלמידה מתקשה היא הפכה לתלמידה שסיימה תיכון בהצטיינות, תואר ראשון ושני בהצטיינות מבלי כל עזרה מקצועית. עד היום עולות לי דמעות כשאני חושבת על זה.

אחרי שראיתי את ההצלחה שתרגילי מוח ®Brain Gym יצרו לבת שלי החלטתי להפוך את זה לעיסוק העיקרי שלי.
במשך כמה שנים העברתי קורסים בנושא טיפול בהפרעות קשב וריכוז בעזרת תרגילי מוח ®Brain Gym ואז התחילו להגיע אליי פניות בנושא הרטבת לילה.
התחלתי לבדוק האם השיטה לעזור גם בתחום הזה.

הופתעתי לגלות שתרגילי מוח ®Brain Gym מייצרים שינוי ממש מהיר ואפקטיבי בתחום הרטבת הלילה של ילדים ומאז אני עוסקת בעיקר בתחום הזה.

כמה נפוצה התופעה של הרטבת לילה אצל ילדים?

היא הרבה יותר נפוצה ממה שנדמה לך. פשוט המון הורים מתביישים בזה ולא מדברים על זה. בגלל שלא מדברים על זה מספיק, המון הורים עושים טעויות בניסיון לפתור את המצב שרק מגדילים את התסכול והמצוקה שלהם ושל הילד. הנפוצות ביותר הן: לא לתת לילד לשתות לפני השינה, לנסות לדבר איתו ולהסביר לו בהיגיון, להעיר אותו באמצע הלילה לשירותים או פשוט לחכות שזה יעבור.

אף אחד מהפתרונות האלו לא באמת יעיל, כי הרטבת לילה זה רק סימפטום ולא הבעיה עצמה! ההורים מנסים כל הזמן לטפל רק בסימפטום, כלומר הרטבת הלילה, אבל לא יודעים איך לרדת לשורש הבעיה ולתת לה מענה ולכן ההרטבה לא באמת נפסקת. מי שכן מנסים למצוא את שורש הבעיה הרבה פעמים חושבים שיש לילד בעיה בריאותית והולכים לרופא לבדוק את זה. אבל האמת היא שפחות מ-2 אחוז מהילדים שמרטיבים בלילה סובלים מבעיה בריאותית. זה משאיר 98 אחוזים שהגורמים להרטבה שלהם שונים ומגוונים.

מה הטיפ שהיית נותנת להורים שרוצים לגמול את הילד שלהם או שמתמודדים עם הרטבת לילה?

יש לי הרבה טיפים. הטיפ הראשון הוא להימנע מעצות של חברים, שכנים, משפחה וכו'. כל ילד הוא עולם בפני עצמו ורק איש מקצוע מוסמך לתחום רצוי שייתן הכוונה והדרכה. השני – בלי לחץ – כל עוד הילד לא מוכן להיפרד מהחיתול לאפשר לו. ככל שמלחיצים את הילד/ה הדרך להסתבכות בהמשך עם הרטבת לילה היא גבוהה. בהקשר הזה חשוב לדעת שגמילה מחיתול ביום וגמילה בלילה לא מתרחשות ביחד. מהרגע שהילד נגמל מחיתול ביום ועד שהוא בשל להגמל בלילה יכולות לעבור שנה או שנתיים. יכול להיות שהילד לא מרטיב בלילה אלא הוא פשוט לא גמול עדיין. מאד חשוב לא להיכנע לדרישה של הילד להסיר חיתול מוקדם מידי. רוב הילדים המרטיבים מאד חכמים ואנחנו ההורים מאד מתלהבים מהרצון של הילד להיפרד מהחיתול. אך על פי רוב המציאות אינה תואמת את הרצון של הילד או של ההורים. כשהילד קם עם חיתול יבש שבועיים ברצף זה סימן שהוא גמול.

השלישי – אם הילד מרטיב בלילה לעשות כל מה שביכולתך על מנת לעזור לו להפסיק עם זה. כל עיכוב רק פוגע בילד בכל רמה אפשרית: גופנית (הגוף נכנס ללחץ ומתח), רגשית (חוסר השינה משפיעה לרעה ובא לידי ביטוי בהתנהגות כמו התפרצויות בכי או זעם), שכלית (ככל שהילד ישן גרוע יותר זה משפיע על התפקוד השכלי) בנוסף ככל שמחכים יותר הפגיעה בביטחון העצמי, דימוי עצמי והערכה עצמית גדול יותר.

תודה רבה על המידע החשוב שנתת לנו! מה יכול לעשות מי שרוצה לשמוע עוד על השיטה שלך להפסקת הרטבות לילה? 

יש לי קורס אינטרנטי שבו אני מסבירה להורים, צעד אחר צעד, איך להפסיק את הרטבת הלילה של הילד בצורה פשוטה וקלה. בקורס ההורים לומדים איך ליישם את שיטת תרגילי מוח. זה דורש מהם בסך הכל תרגול של כמה דקות בכל יום. הקורס נמשך 31 יום אבל כבר בשבוע הראשון ההרטבה מפסיקה.

לפרטים נוספים על הקורס לחצי כאן. 


תמונת קאבר unsplash

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

 הספר הדיגיטלי

בית שעובד בשבילך

נושאים חמים

יש לך שאלה?

תפריט נגישות