אני? משנה לאנשים את החיים? (ראיון שלי לתוכנית רדיו)

שירי ומגישת הרדיו אליה גורן באולפן הרדיו

לפני שנה בדיוק, באמצע הבחילות האיומות של טרימסטר ראשון, נכנסתי לאוטו ונסעתי למכללת עמק יזרעאל, להתראיין לתוכנית זרקור – במה לאנשים שעושים הבדל ברדיו קול יזרעאל.
לא היה לי ברור בכלל איך אני אצליח לשרוד את הנסיעה הזאת (אז עוד גרנו בכפר סבא).
אני שמחה לספר ששרדתי. זאת ההזדמנות לשתף במשהו שבטח לא ידעת.

אני מרגישה באולפן רדיו מאוד בבית. בתיכון עבדתי ברדיו כמפיקה במה שהיה קרוי אז רדיו bu99fm.
הפקתי את התוכניות של אוסנת יאיר, קובי מנורה, טל מן וראם רותם.
אבל זאת הייתה הפעם הראשונה שלי בצד של המרואיינת ועוד בתוכנית שנקראת אנשים שעושים הבדל. מרגש!!

את התוכנית מגישה אליה גורן והמכנה המשותף לכל המרואיינים שלה הוא שהם עושים הבדל בחיים של אחרים. ״כל אחד שאני מארחת אני מאמינה שהוא עושה הבדל.
מעניין אותי למה הוא בחר בעיסוק שלו, מה הוא עושה, מה הוא רוצה לשנות. אני רוצה לתת במה, להעצים.״

מאוד ריגש אותי שאליה הזמינה אותי להתראיין בתוכנית ועוד יותר מרגש אותי לחשוב שארגון נכון בבית באמת משנה לאנשים את החיים. ארגון נכון מקצר את הזמן שאנחנו משקיעות בתחזוקת הבית, מאפשר לנו להיות בשליטה על מה שקורה בבית, מוריד לנו את רמות התסכול ומגביר את הרוגע והשלווה. ארגון נכון גם משפיע על מערכות היחסים בבית ועל הדימוי העצמי שלנו. אני באמת מאמינה שאי אפשר להתמודד עם הבעיה אם אנחנו לא מבינות מהי. ברגע שיש לנו בהירות לגבי הבעיה אפשר למצוא פתרון וזה נכון ברמת ההגדרות והמושגים שלנו לגבי הבית (ארגון, סדר, תחזוקה, בלאגן פזרת וכו׳). וזה נכון גם ברמת הארגון של הבית עצמו. הכלים שלי מייצרים את הבהירות הזו שמאפשרת להבין את הבעיה כדי לפתור אותה.

שאלתי את אליה איך היא הגיעה להגיש תוכנית ברדיו? ולמה דווקא את התוכנית הזו? אז היא סיפרה לי ״לפני כמה שנים ראיינו אותי ברדיו על עבודה שהייתה לי, הייתי משווקת אמנים ומרצים בתחילת דרכם ואז החלטתי שאני רוצה תוכנית רדיו כזו. אני אוהבת להפגש עם אנשים מגוונים. זאת זכות גדולה שיש לי, להפגש עם כל כך הרבה אנשים שעושים כל כך הרבה טוב מרצון ליצור חברה טובה יותר. מביאים המון חכמה וידע בכל כך הרבה תחומים. אני עושה את זה בהתנדבות ובאהבה. זה עיסוק שממלא אותי בהרבה טוב. זה המקום השמח שלי.״

המרואיינים שלי תמיד בוחרים את המוסיקה שמלווה את התוכנית. הם בוחרים שירים שמשמחים אותם. בוחרים את השירים שמלווים אותם. בין כל מקטע דיבור יש שיר. איך שלא תסדרי את זה, השיר מתקשר למה שאנחנו מדברים בתוכנית. זה יוצא מדהים. נוצר קסם כזה. כל מה שקורה מאוד אמיתי.

בראיון דיברנו על ההבדל שבין סדר לארגון. הפער בין רצוי למצוי. איך להתאים את הבית אלינו. על החיבור בין השירה לארגון הבית והקשר שלי למרי פופינס. חלום הילדות שלי לעבור דירה, מה למדתי מהתקופה שהייתי מסדרת בתים. על הספר שלי ״בית שעובד בשבילך״ ועוד…

מוזמנות להקשיב. באמת יצא קסום.

שירי פופינס דולב

מחברת הספר "בית שעובד בשבילך", מרצה ומלווה תהליכים לארגון הבית.
איקאה הוא המקום השמח שלי, אני חנונית של פתרונות אחסון ומכורה לפרוייקטים של DIY. המטרה שלי? ללמד אותך איך ליצור לעצמך בית שאת לא צריכה לסדר (את יכולה אם בא ממש לך)

אהבת? מוזמנת לשתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש!

איזה נושא מעניין אותך היום?

הספר הדיגיטלי

בית שעובד בשבילך

נושאים חמים

אישה עם ספר על הראש - במה את מאמינה
ארגון ועיצוב

במה את מאמינה?

לגדול בעולם הזה אומר שאנחנו מתחנכות על ערכים שמישהו שהיה משמעותי בחיינו מאמין בהם.לחיות בחיים האלה אומר שאנשים מסתכלים עלינו

קרא עוד »

יש לך שאלה?

תפריט נגישות