איך נועה התמודדה עם העומס בבית בלי לזרוק את הכל?

אחד הדברים שאני שומעת הכי הרבה מלקוחות זה שיש להן יותר מדי חפצים והן יודעות שהן צריכות לזרוק אותם אבל הן לא באמת רוצות כי זה דברים שיש להם ערך סנטימנטלי, או שאולי בעתיד יהיה להם שימוש, שהן עדיין לא החליטו מה לעשות איתם או שהן פשוט אוהבות את החפצים שלהן ולא רוצות לזרוק אותם.
אז אני פה להגיד לך שלזרוק זה ממש לא הפיתרון ואף אחת לא צריכה לזרוק דברים שהיא לא רוצה (כן אני מסתכלת עלייך גברת קונדו…) אבל במקום להקשיב לי תקשיבי למה שיש לנועה לספר…

נועה היא אישה מדהימה, חובבת רהיטים עם סיפור, פרוייקטים של DIY ויש לה את אחד הבתים היפים והמיוחדים שראיתי. נועה נשואה + 3 + 30(!) חתולים ו-2 כלבים ממושב שבי ציון, אי שם ליד נהריה. הייתה רק בעיה אחת… הבית שלה היה מלא בחפצים ועמוס ממש. היא לא האמינה שבכלל יש פתרון למצב, בטח שלא בלי לזרוק הכל ובטח שלא ב-6 שבועות. בואי נגיד שהתוצאה הפתיעה אותה…

הי נועה יקרה, שמחה לארח אותך בבלוג שלי ? ספרי לנו בקצרה מה היה המצב בבית לפני שהתחלת את התהליך?

לפני 10 שנים עברנו מבית קטן לבית שלנו שהוא הרבה יותר גדול. בהתחלה הכול היה בסדר אבל לאט לאט התחילו להצטבר חפצים וזה קיבל תפנית אחרי משבר אישי שהיה לפני 7 שנים. לא היתה לי יותר אנרגיה לנסות לשמור על הבית מסודר, כמות החפצים רק הלכה וגדלה כמו כדור שלג ובסוף ממש הרגשתי שאין לי שום שליטה על הבית. הייתי אבודה וחסרת אונים לגמרי מול הבית שלי. זה ממש מתסכל לחיות ככה כי אין לך לאן לברוח בעצם כשהבית עצמו נמצא בבלגן תמידי (היום אני יודעת שקוראים לזה פזרת…).

היו בבית פשוט כמויות עצומות של בגדים, ניירת, חפצים ומה לא…  כל פעם שההורים שלי היו באים לבקר אני הייתי פשוט זורקת הכל מפינת המשפחה לחדר שינה ונועלת אותו. פשוט התביישתי במה שקורה אצלי בבית. אחרי כמה זמן גם לא יכולנו יותר לישון בחדר השינה שלנו.

עוד משהו שהיה ממש קשה הוא שלמרות שהיינו מוצפים בחפצים, אני באופי שלי בנאדם מאוד סנטימנטלי. אני שומרת את כל הציורים של הילדים שלי מהגן והבכורה שלי כבר בת 13. יש לנו גם מלא בגדים שלא רציתי להיפרד מהם. חשבתי שהדרך היחידה שאי פעם יהיה לי בית מסודר זה רק אם אני אזרוק לפחות חצי בית לפח ולא רציתי לעשות את זה אז זה פשוט תקע אותנו במצב הזה בלי יכולת לשנות שום דבר.

פינת המשפחה לפני
פינת המשפחה אחרי

זה נשמע בלתי נסבל והאמת היא שזה מצב הרבה יותר נפוץ ממה שנדמה לך. אז איך היה לך התהליך שעשית?

מהשיעור הראשון עשית לי סדר בראש. למדתי מונחים והגדרות חדשות למה שקורה לנו בבית וזה הכניס המון הגיון לכל המצב. פתאום הבנתי מה הבעיה בבית ואיך אפשר לפתור את זה אחת ולתמיד. מרוב התלהבות, התחלתי במלוא המרץ מהשיעור הראשון על המטבח ואז כשנכנסתי קצת לפאניקה, עזרת לי להבין שאני לא יכולה להאיץ ולרוץ ויש פה תהליך לעבור. הבנתי שאני בעצם לומדת דרך אחרת להסתכל על הדברים ומפתחת צורת חשיבה חדשה. לצאת מה"לסדר לסדר לסדר",  לימדת אותי שארגון זה דרך חיים ולא לסדר.

לפני שנרשמתי ידעתי שכבר היו נשים שעשו את התהליך אפילו מחו"ל ועדיין לא הבנתי איך אפשר לעשות תהליך כזה מרחוק, אבל כבר על השיעור הראשון הבנתי את הערך העצום שאני מקבלת בתהליך איתך. בשביל לעשות שינוי אמיתי בבית חייבים לעבור דרך התובנות הידע וההגדרות שאת מלמדת. בתהליך היו גם שיחות וידאו וגם יכולתי להתייעץ ולשלוח תמונות וסרטונים. הרגשתי שנתת את מלוא תשומת הלב והיום אני יודעת ויכולה להעיד שהמרחק הגיאוגרפי לא מהווה שום מכשול בתהליך. עם כל הסקפטיות שהייתה לי בהתחלה עכשיו המצב הוא 180 מעלות. היית זמינה וקשובה, הקדשת המון מחשבה, הסתכלת על הפרטים הקטנים, הגדולים, על החללים עצמם.

הממ"ד לפני
הממ"ד אחרי

איזה כיף לשמוע! מה המצב בבית עכשיו כשסיימת את התהליך?

עכשיו הרבה יותר נעים לי בבית שלי, הרבה יותר קל לי בבית שלי. אני יודעת איך להתנהל נכון בבית. גם כשמצטברים חפצים אני לא בפאניקה. אני יודעת שהם יגיעו למקום שלהם בזמן הקרוב. גם שחר, בעלי שהיה עוד יותר סקפטי ממני אבל הבין את החשיבות של זה בשבילי ותמך בי להתחיל את התהליך היום רואה ונהנה מהשינויים האדירים שחלו בבית שלנו. חזרנו לישון בחדר שינה שלנו.

גם הילדים נרתמו כבר בתחילת התהליך והפנימו את השינוי. עכשיו יותר קל להם למצוא דברים ואני רואה שחשוב להם לעשות שיהיה נעים כי זה הבית של כולנו. כשלכל אחד יש את הפינה המסודרת שלו והוא יודע איפה כל דבר נמצא זה פשוט נפלא.

מצאנו מקום לכל החפצים שהיו הפוכים בבית. הייתי בהלם שלא הכרחת אותי לזרוק שום דבר. עכשיו לכל ילד יש שני קלסרים והציורים מסודרים בפנים בניילוניות. אמנם בסוף גם מיינתי וזרקתי אבל זה בא ממני ולא כי את אילצת אותי לעשות את זה.

אני כבר לא מתביישת בבית שלי! אני מצלמת את הבית ושולחת את התמונות לאמא שלי, גם את הפינות שכבר ארגנתי וגם את אלה שעדיין לא. היא ממש התלהבה וכבר נתנה את הטלפון שלך 🙂 היום אני מרגישה בנוח גם כשיש פינות לא מטופלות, בזכותך יש לי את הכלים להתמודד עם זה ואני מרגישה בשליטה. זה הדבר המהותי שלא היה לי קודם.

אני הלכתי לאיבוד ואת החזרת לי את עצמי, את השקט שלי, השלווה שלי. נתת לטירוף שלי שם והגדרה ומשם הדרך לרפא את המצב הייתה הרבה יותר ברורה וקצרה ממה שיכולתי לדמיין. אני מלאה באנרגיות ולוקחת את הדברים לידיים. זו תחושה נפלאה! שירי, את הדבר הכי טוב שקרה לי.

אוי אני מסמיקה… את השראה אמיתית! תודה לך שהסכמת לחלוק איתנו את הסיפור שלך.

אפשר להגיד עוד משהו?

בטח!

אם מישהי רוצה המלצות אז בשמחה היא מוזמנת לדבר איתי 🙂

תודה רבה נועה ?

ולסיכום…

אם גם את רוצה לעשות שינוי אמיתי בבית שלך, לעשות מקום לך ולכולם מבלי לזרוק הכל. אני מזמינה אותך להדרכה מיוחדת בשידור חי וללא עלות שאני אעביר ביום ראשון הקרוב שנקראת "הנוסחה לבית שלא צריך לסדר" לחצי כאן להרשמה ונתראה ?

פינת האוכל לפני
פינת האוכל אחרי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש!

איזה נושא מעניין אותך היום?

הספר הדיגיטלי

בית שעובד בשבילך

נושאים חמים

יש לך שאלה?

תפריט נגישות